התקשרו: 077-729-7861

פציעות ספורט וארתרוסקופיה

פציעות ספורט

אין ספק כי פעילות גופנית היא הכרחית לניהול אורח חיים בריא והיא מפחיתה את הסיכון למגוון רחב של מחלות. אך במקרים מסוימים עלולות להתפתח פגיעות שונות, כתוצאה משימוש/עומס יתר או בשל פציעה. פציעות ספורט יכולות לגרום לכאב רב ולפגיעה בתפקוד, ולפיכך הן דורשות טיפול מתאים לפי סוג הפגיעה ורמת חומרתה.

פציעות כתוצאה משימוש יתר הן נפוצות במיוחד וכוללות לרוב שברי מאמץ, כאבי שוק, דלקות בשרירים/גידים/מפרקים, כאבי מפרקים ועוד. פציעות מסוג זה נוטות להתפתח לאורך זמן ומחמירות בהדרגה.

פציעות חריפות לרוב יופיעו בשל חבלה או תאונה, אך גם עלולות לקרות בשל פעילות גופנית מאומצת לאחר חוסר שימוש. מצב זה קורה בעיקר בקרב "לוחמי סוף שבוע" (Weekend Warriors), אנשים המנהלים אורח חיים לא פעיל ביום-יום, אך מקדישים את סוף השבוע לפעילויות גופניות מאומצות. פציעות חריפות כוללות קרעים בגידים, קרעים בשרירים, פריקות כתף ושברים.

קיים מגוון רחב של גישות טיפוליות לפציעות ספורט:

• טיפול שמרני – הכולל פיזיותרפיה, תרופות נוגדות דלקת, חבישה וקיבוע.
  • טיפולי הזרקות מתקדמים – הכוללים חומצה היאלורונית או PRP (פלסמה עשירה בטסיות), המסייעת בריפוי והתחדשות של רקמות פגועות, מפחיתה כאב ומשפרת את התנועה.
  • טיפול כירורגי – במקרים שבהם הטיפול השמרני לא שיפר את המצב, ניתן לשקול אופציה ניתוחית. מצבים שיכולים להוביל לניתוח כוללים בין היתר פריקות כתף חוזרות, קרע במניסקוס, פריקת פיקת הברך ועוד.

ארתרוסקופיה (אורתופדיה זעיר-פולשנית)

ארתרוסקופיה היא הליך כירורגי המתבצע באמצעות ארתרוסקופ, סוג של אנדוסקופ (צינור שבקצה שלו מצלמה וכלי ניתוח). ארתרוסקופיה משמשת לצורך אבחון וטיפול במפרקים, לרבות הברך, הקרסול, הכתף ועוד. הארתרוסקופ מוחדר דרך שניים או שלושה חתכים זעירים בעור, המונעים פצעים וצלקות משמעותיות לאחר ההליך. במהלכו, המנתח צופה במפרק על מסכים בחדר הניתוח ומטפל במפרק באמצעות הארתרוסקופ.

ארתרוסקופיה משמשת במצבים הבאים:

• בעיות ברך: קרע במניסקוס, סחוס או חלקי עצם חופשיים, דלקת של מעטפת המפרק, נזקים בסחוס המפרקי, אי-יציבות של הברך, שחזור רצועה צולבת קדמית.
  • בעיות קרסול: טיפול בנגעי סחוס, הסרת בליטות עצם, הטריית רקמה דלקתית, הסרת חלקי סחוס ועצם חופשיים.
  • בעיות ירך: טיפול בצביטה בין הירך לאצטבלום, שחזור לברום.
  • תיקון רצועות המפרק.